Aktualności

09.04.2020r.

TELEPORADA-CO PACJENT WIEDZIEĆ POWINIEN
1. PRZEMYŚL WCZEŚNIEJ PROBLEMY ZDROWOTNE, KTÓRE CHCESZ OMÓWIĆ
2. ZADBAJ BY W TWOIM ZASIĘGU BYŁY DOSTĘPNE:
A. OPAKOWANIA LEKÓW, KTÓRE STOSUJESZ,
B. KARTY INFORMACYJNE Z DOTYCHCZASOWEGO
LECZENIA, NP. SZPITALNEGO,
C. WYNIKI POMIARÓW WYKONYWANYCH W DOMU,NP. CIŚNIENIE, GLUKOZA,
D. DOWÓD OSOBISTY,
E. KARTKA I DŁUGOPIS
3. BĄDŹ CIERPLIWY W OCZEKIWANIU NA TELEPORADĘ
4. UPRZEDŹ LEKARZA O KŁOPOTACH ZE SŁUCHEM
5. PROWADŹ ROZMOWĘ W MIEJSCU UMOŻLIWIAJĄCYM DOBRE WZAJEMNE SŁYSZENIE SIĘ
6. PRZEKAZUJ KRÓTKIE, KONKRETNE INFORMACJE

26.03.2020r.

Informacje na temat COVID-19 dla osób z obniżoną odpornością,ich rodzin i opiekunów
Czym jest nowy koronawirus?
Koronawirusy to duża rodzina wirusów wywołujących różne objawy, od zwykłego przeziębienia po cięższe choroby. SARS-CoV-2 jest nowym szczepem koronawirusa, którego nie obserwowano nigdy wcześniej u ludzi.  Choroba zakaźna, którą wywołuje koronawirus (SARS-CoV-2) została nazwana COVID-19.
W jaki sposób rozprzestrzenia się wirus?
Człowiek może zarazić się koronawirusem wywołującym COVID-19 od innych zakażonych osób drogą kropelkową, czyli przez kontakt z wydzieliną z dróg oddechowych osoby kaszlącej lub kichającej, albo przez dotykanie powierzchni zanieczyszczonych taką wydzieliną.
Jak wyglądają objawy?
Większość zakażonych przechodzi chorobę łagodnie i wraca w pełni do zdrowia, ale w niektórych przypadkach przebieg COVID-19 może być ciężki.
Objawy obejmują:
l Gorączkę
l Kaszel
l Duszność i trudności w oddychaniu
l Ból mięśni
l Zmęczenie

Jeżeli zauważysz u siebie kaszel, gorączkę i/lub problemy z oddychaniem:
1. Zostań w domu i zadzwoń do przychodni po poradę.
2. Wyjaśnij personelowi, z jakiego powodu masz obniżoną odporność.

Co powinny zrobić osoby z osłabionym układem odpornościowym?
l Zdobywaj informacje o COVID-19 z zaufanych źródeł.
l Zrób zapas leków na receptę, które zażywasz, albo zamawiaj je z dostawą do domu (np. przez internet).
l Nie przerywaj działań zapobiegawczych, które zalecił Ci lekarz w związku z trwającym leczeniem.
l Zabezpiecz odpowiednią ilość leków dostępnych bez recepty oraz innych wyrobów medycznych i higienicznych (jak np. chusteczki czy termometr), które przydadzą się w razie gorączki.
l W miarę możliwości dbaj o aktywność fizyczną i staraj się pozostać w dobrej kondycji.
l Zrób zapas żywności i środków czystości na około 2–4 tygodnie. Przygotowuj się stopniowo i nie ulegaj zakupowej panice.
l Utrzymuj kontakt z osobami z bliskiego otoczenia. Zadzwoń do rodziny, przyjaciół, sąsiadów lub środowiskowych pracowników ochrony zdrowia i wspólnie zaplanujcie sposób działania na wypadek pojawienia się wirusa wywołującego COVID-19 w Twoim otoczeniu. Ustalcie też, co zrobicie, jeśli zachorujesz.
l Postępuj zgodnie z zaleceniami organów państwowych dotyczącymi przygotowań na sytuacje kryzysowe.
l Przestrzegaj ogólnych zasad higieny.
Jak się zachować w przypadku zachorowania?
Pamiętaj o częstej higienie rąk. Myj ręce mydłem i wodą, a jeżeli
nie jest to możliwe, używaj środka dezynfekującego na bazie alkoholu.
Rób to zawsze:
l Przed jedzeniem i po wyjściu z toalety;
l Po toalecie nosa, kaszlnięciu lub kichnięciu;
l Po wizycie w miejscu publicznym;
l Po dotknięciu jakiejkolwiek powierzchni w miejscu publicznym;
l Po dotknięciu innych osób.
Unikaj kontaktu z chorymi, szczególnie kaszlącymi.
Unikaj dotykania twarzy,nosa i ust.
Unikaj wszelkich spotkań i wydarzeń, również spotkań towarzyskich, na terenach występowania zakażeń SARS-CoV-2.
Jeżeli w Twojej okolicy są przypadki zachorowań na COVID-19,
ogranicz kontakty z innymi ludźmi:
l Unikaj tłumów, szczególnie w zamkniętych lub niedostatecznie
wentylowanych pomieszczeniach.
l Rób zakupy poza godzinami wzmożonego ruchu.
l Unikaj podróżowania transportem publicznym w godzinach szczytu.
l Ćwicz na świeżym powietrzu, nie w pomieszczeniach.
Jeżeli zaobserwujesz u siebie kaszel, a w Twojej okolicy są przypadki zakażenia wirusem wywołującym COVID-19, stosuj jednorazową maseczkę. W ten sposób uchronisz innych przez zakażeniem.
Źródło: ECDC

24.03.2020r.

Przypominamy zasady jakie obowiązują osoby poddane 14-dniowej kwarantannie:

• Nie opuszczaj domu.
• Nie wychodź do sklepu.
• Jeśli masz pod swoją opieką zwierzęta, to w miarę możliwości na czas trwania
kwarantanny przekaż je pod opiekę rodzinie lub znajomym. Jeśli nie masz takiej
możliwości, zwróć się telefonicznie o pomoc do gminy.
• Nie spotykaj się z innymi osobami i nie zapraszaj ludzi do domu.
• Jeśli mieszkasz z rodziną, w miarę możliwości ogranicz z nią kontakt i zachowaj
bezpieczny odstęp wynoszący minimum 2 metry.
• Używaj oddzielnych naczyń niż pozostałe osoby przebywające w mieszkaniu.
• Jeśli masz możliwość, korzystaj z osobnej łazienki/toalety niż pozostali domownicy;
jeśli nie masz takiej możliwości, po skorzystaniu z toalety/łazienki zdezynfekuj ją
dostępnym środkiem czystości.
• Wietrz mieszkanie kilka razy dziennie.

• Zachowaj zasady higieny.
• Często myj ręce i dezynfekuj powierzchnie dotykowe takie jak: blaty, klamki, ekrany
telefonów.
• Monitoruj temperaturę ciała minimum 2 razy dziennie.
• W przypadku wystąpienia gorączki, kaszlu lub duszności niezwłocznie skontaktuj
się telefoniczne ze stacją sanitarno-epidemiologiczną lub zgłoś się na oddział zakaźny,
unikając transportu publicznego.
• Udzielaj informacji o swoim stanie zdrowia dzwoniącym do Ciebie pracownikom
Inspekcji Sanitarnej.
• W weryfikacji przestrzegania kwarantanny pomagają funkcjonariusze policji
– mogą Cię odwiedzić w czasie kwarantanny.
• W przypadku potrzeby skontaktowania się z lekarzem POZ, skorzystaj z teleporad

15.03.2020r.

CZAS ZAGROŻENIA EPIDEMICZNEGO

NIE WCHODŹ !!!   ZADZWOŃ !!!

W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa zostają wprowadzone nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów:

• REJESTRACJA PACJENTÓW TYLKO TELEFONICZNA
• PACJENTOM UDZIELANE BĘDĄ TELEPORADY W GODZINACH PRACY PRZYCHODNI
• W SYTUACJI, KIEDY JEST TO NIEZBĘDNE PACJENT ZOSTANIE UMÓWIONY NA KONKRETNĄ GODZINĘ DO LEKARZA I WTEDY MOŻLIWE BĘDZIE WEJŚCIE DO PRZYCHODNI
• NIE NALEŻY ZGŁASZAĆ SIĘ PO RECEPTY – PROŚBĘ O PRZEPISANIE LEKÓW DO KONTYNUACJI LECZENIA MOŻNA PRZESŁAĆ SMS-EM ( 727 570 300) LUB DROGĄ MAILOWĄ (rejestracja@gplr.nysa.pl)
Ze względu na Państwa bezpieczeństwo zwracamy się z prośbą o zastosowanie się do zaleceń.
NUMER TELEFONU:    77 435 82 33;   727 570 300

INFOLINIA NFZ   800-190-590

Na niżej podanych stronach internetowych znajdziesz aktualne informacje o sytuacji epidemiologicznej w Polsce:

http://www.nfz-opole.pl/

www. mz.gov.pl

PORADY TELEFONICZNE (TELEPORADY)

W dniach od poniedziałku do środy i w piątki w godzinach 11.00-11.15 oraz w godz. 15.00-15.15 udzielane są porady telefoniczne pod numerem telefonu  77 55 05 998.  Pacjenci, którzy chcą korzystać z porad telefonicznych , proszeni są o wcześniejsze zgłoszenie się do pielęgniarki w rejestracji w celu uzyskania kodu weryfikacyjnego, który będzie wykorzystywany do weryfikacji tożsamości pacjenta.

E-RECEPTY

Od 13 września 2019r.  w poradni wypisujemy pacjentom e-recepty. Do realizacji takiej recepty potrzebny jest czterocyfrowy kod i Pesel pacjenta. Kod otrzymuje pacjent w poradni. Pacjenci, którzy mają założone Internetowe Konto Pacjenta otrzymują taki kod sms-em lub mailem.

Zachęcamy pacjentów do zakładania Internetowego Konta Pacjenta -IKP

Szczepienia p-grypie rozpoczęte!!!!

Od 1 września są w aptekach dostępne szczepionki p-grypie. Zachęcamy  do zgłaszania się po receptę na szczepionkę do poradni. Szczepienie jest bezpłatne w gabinecie zabiegowym przez pielęgniarkę poradni.

UWAGA!!!!!

Bardzo prosimy o aktualizowanie swoich danych teleadresowych (adres, numer telefonu )!!!!!

Dziękujemy.

  • W związku z ustawą refundacyjną i aktualnym rozporządzeniem Ministra Zdrowia określającym zasady wypisywania recept, pacjentom  z chorobami przewlekłymi można wypisać leki na okres 4 miesięcy na jednej recepcie, lub recepty na kilka miesięcy z odroczonym terminem realizacji.
  • U pacjentów w dniu wizyty jest sprawdzane potwierdzenie prawa do świadczeń zdrowotnych w     systemie EWUŚ. W przypadku braku takiego potwierdzenia pacjent może złożyć oświadczenie o ubezpieczeniu, jest wówczas traktowany jak każdy pacjent ubezpieczony i jest mu udzielane świadczenie zdrowotne.
  • Pobieranie materiału do badań laboratoryjnych odbywa się w środy i piątki w godzinach 7.30-8.30
  • Pacjenci, którzy chcą zapisać się do naszej poradni, proszeni są o składanie deklaracji (druki dostępne w rejestracji)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *